Nerelerdeydim? Ne Yaptım? - Kitap,Tiyatro,Sanat Galerisi

Kaldığımız Yerden Devam,

Okulların açılmasıyla -biraz da tembellikle- başlayan maratonum sebebiyle blogumu bir süre ihmal etmek durumunda kaldım.
Ama hazır haftasonuna girmek üzereyken tam da sırası paylaşımlara dönüş için.
Buraya yazmadığım süre zarfında keşiflerim olmadı değil tabii ki. Birikmeleri ve her detayı paylaşmak istediğim için uzun bir blog yazısı olacak. Şimdiden iyi okumalar size.:)




14. İstanbul Bienali vesilesiyle; sanat galerisi, konferans salonu ve kütüphane olarak hizmet veren "Salt Galata"yı keşfetme imkanı buldum. İlk gidişimin ardından her fırsatta gittiğim,hatta vazgeçilmezlerimden oldu burası. Gelecek günlerde Salt Galata ile ilgili ayrıntılı bir tanıtım yazısı da burada olacak.



Yine Galata'da bulunan şirin "The Gourmand"i de ziyaret ettim. Kendine has modern ve sakin tarzı ile ilgili daha ayrıntılı bir yazı buraya yazacaklarım arasında. Beklemede kalın.:)
Yazının tiyatro ile ilgili kısmında ise: Çok iyi,iyi ve kötü olarak sınıflandırabileceğim 3 oyun izledim.

Çok İyi : "Seni Seviyorum Mükemmelsin Şimdi Değiş".Off Broadway'in en uzun ömürlü 2.müzikali olan oyun, kadın-erkek ilişkilerini en eğlenceli şekilde sahneye koyuyor. Zorlu Center PSM'de sahnelenen müzikal; oyunculukları,müzikleri,geçişleri ile kısacası bütünüyle kaliteli ve Broadway standartlarında bir prodüksiyon izleme şansını sunuyor izleyiciye. 22 Ekim'den beri 8 özel performans sergileyen bu eğlenceli müzikali, en yakın 16 Aralık tarihinde Zorlu PSM'de izleyebilirsiniz. Bilet fiyatları özellikle öğrenciler için çok uygun. Kaçırmayın derim.
İyi : "Tersine Dünya". Orhan Kemal'in aynı adlı romanından tiyatroya uyarlanan bir DT (Devlet Tiyatrosu) oyunu. (Aynı zamanda 1993'te Ersin Pertan tarafından beyazperdeye de uyarlanmış bir eser.) Kadın-erkek kimlikleri tersine çevrilerek sistemin çarpıklıkları ortaya konuyor. Eğlenceli oluşu,sahne dekoru,oyunculukları,geçişleri çok iyiydi ama müzik konusu zayıf gibiydi. Ama eserin güzelliği yeter. Siz yine de mutlaka gidin,izleyin. Aralık ayı sonuna kadar Cevahir Sahnesi Salon1'de sahneleniyor.
Kötü : "Dün Bugün". Haldun Taner'in 100. doğum yılı nedeniyle, ‘Keşanlı Ali Destanı’, ‘Vatan Kurtaran Şaban’, ‘Gözlerimi Kaparım Gerekeni Yaparım’ ve ‘Günün Adamı’ oyunlarından derlenmiş sahnelerle bir müzikal kabare gösterisi. Emeğe saygım sonsuz fakat ben bu vakte kadar izlediğim hiç bir oyunu -beğenmesem dahi- yarısında bırakıp,izlememişlik yapmamıştım. Ta ki,bu oyunu izleyene kadar. Başlagıcından itibaren düşük bir enerji ile başlayan oyun,daha da vasat bir şekilde devam etti. Sesler zayıf,oyunculuklar enerjisiz,dekor ve geçişler ise özensizdi. En çok sevdiğim oyunlardan olan "Gözlerimi Kaparım Gerekeni Yaparım" sahnelerinde bile heyecanlanamadım. Bu nedenle ilk perde sonunda attım kendimi dışarıya. Açıkcası o an vakit kaybından başka bir şey sunmadı bana. Benim fikrim bu yönde, siz de izlemek isterseniz eğer Akatlar Kültür Merkezi'nde izleyebilirsiniz.


Gelelim yazının kitap ile ilgili kısmına. Geçtiğimiz ay düzenlenen 34.İstanbul Kitap Fuarı'ndan ve D&R'dan aldığım kitapları sizlerle paylaşmak istiyorum. Her birini çokça severek ve merak ile almıştım ve cidden merakıma değdi. Aralarında bitirdiklerim beni fazlasıyla tatmin etti.


"Mahalleden Arkadaşlar",Selçuk Aydemir'in fikrine,mizahına ve kalemine bayıldım. Sinema filmi yapılsa dediğim nadir kitaplardan biri oldu. Kitabı okurken kahkahalarınızı tutmak mümkün olmayacak.

"Taş Uykusu". Aslı Tohumcu'nun yalın anlatım tarzına,karaktere işlediği gözlem özelliğine ve yazım dilini çok beğendim. O yüzden 1 günde bitirdiğim ve bitmesini istemediğim eserlerden oldu.:)

"Uyku". Haruki Murakami'nin son kitabı. Çok beğendim ama olmadık şekilde,açık son ile bitirmesini hazmedemedim.:( Umutlu umutsuz şekilde devam kitabını bekliyorum.

"Tutsak Güneş". Ayşe Kulin'in geçtiğimiz ay yayınlanan son kitabı. Yazarın her kitabını bir öncekinden daha büyük bir hayranlıkla okuyorum. Ama bu sefer daha da akıcı bir kitap ile karşımızda. Konusu ile de bütünleşince yine yazarlığına yakışır bir eser çıkmış ortaya.

"Hayvan Çiftliği". George Orwell kitapları ile bu kadar geç tanıştığım için pişmanım. Bütünüyle bayıldığım kitaplardan biri oldu. Diğer eserlerini de okumak için sabırsızlanıyorum.
"O Geri Döndü" . Timur Vermes'in yazarlığında enteresan bir hikayeye sahip kitaba henüz yeni başladım sayılır.
Bunu ve diğerlerini de bitirir bitirmez buradan sizinle paylaşacağım.
Kısa sürede yeni yazılarda görüşmek üzere. Mutlu haftasonları.
 Instagram : ozgekayhanblog
ozgekayhan

Yorumlar

Popüler Yayınlar